טיפולי חניכיים בלייזר

טיפולי חניכיים נחלקים לשני סוגים עיקריים: טיפולים רפואיים וטיפולים אסתטיים. בשני המקרים מוצעים כיום טיפולי חניכיים בלייזר, טיפולים מתקדמים המובילים לתוצאות מצוינות, בזמן קצר.

דלקת חניכיים – טיפול בלייזר

דלקת חניכיים היא סוג של מחלת חניכיים ויראלית, בקטריאלית או היגיינית שסימנה הבולט ביותר הוא דימום בזמן צחצוח השיניים. ברוב המקרים, דלקת חניכיים לא יוצרת נזק בלתי הפיך, אך במקרים מסוימים היא מתפתחת לדלקת חניכיים כרונית, מחלת חניכיים, שבה נגרם נזק למערכת התמיכה של השן, הרקמה מסביב לשיניים נהרסת, נוצר אובדן עצם, כיסים עמוקים בחניכיים (עיוות של החיבור בין  החניכיים לעצם) ואפילו אובדן שיניים.

כיום ניתן לטפל במקרים של דלקת חניכיים באמצעות לייזר, המחליף את האנטיביוטיקה. ברוב המקרים, טיפול בלייזר מונע צורך בניתוח.

כיצד מתבצע טיפול חניכיים באמצעות לייזר? בשלב הראשון שיננית מנקה בצורה יסודית את החניכיים. לאחר מכן, מטפטפים חומר הכנה על החניכיים ואז מכוונים קרן לייזר לאזור הספציפי, הלייזר מפעיל את חומר ההכנה ומחסל את החיידקים במהירות. מכשיר הלייזר מופעל באופן ממוקד בכל פעם למשך דקה אחת בלבד, מבלי לפגוע בשורש וברקמות.

טיפול חניכיים בלייזר הוא טיפול מתקדם, מהיר, נטול כאבים ומתאים מאד לאנשים הסובלים מרגישות לאנטיביוטיקה. טיפול חניכיים בלייזר מחסל גם חיידקים שנמצאים מתחת לקו החניכיים (שאינם מתחסלים בניקוי של שיננית) ומנקה את כיסי החניכיים לטווח ארוך.

הורדת פיגמנטים מהחניכיים בלייזר
לאוכלוסיות מסוימות, נוצרים עם השנים כתמי פיגמנטציה כהים על החניכיים. באמצעות טיפול בלייזר ניתן להסיר את המלמין, להוריד את כתמי הפיגמנטציה ולהתחיל לחייך לעולם עם חניכיים בריאות במראה אחיד ויפה!
במהלך הטיפול, רופא השיניים עובר עם מכשיר הלייזר על הרקמות, מהדף רקמה – רקמה, מבלי לפגוע בעומק הדרמיס, עד שהפיגמנט מוסר. טיפול זה הינו בעל שיעורי הצלחה גבוהים, אולם ב 20% מהמקרים, לאחר כ 5-6 שנים, הפיגמנט עשוי לחזור.

יישור קו החניכיים בלייזר
לעיתים, בעקבות נסיגת חניכיים, נוצר מצב של חוסר סימטריה בין השיניים. במצב זה, למרות שהשיניים הקדמיות זהות באורכן, כותרת של שן אחת ארוכה מהשנייה ונראה כי חלק מהשיניים הקדמיות גבוהות יותר מהאחרות. על מנת לטפל בבעיה האסתטית, יש צורך ליישר את קו החניכיים וליצור סימטריה מלאה בגובה השיניים הקדמיות. כיום ניתן ליישר את קו החניכיים באמצעות לייזר בטיפול פשוט ומהיר.

טיפולי חניכיים נוספים המתבצעים באמצעות לייזר:

הקטנת קו החניכיים (במקרים בהם, החניכיים גדולים מדי, ובכל חיוך רואים הרבה מאד חניכיים ומעט שיניים).

חיתוך חיבור נמוך מדי בין שפתיים לחניכיים – כאשר הסיב המחבר בין החניכיים לשיניים העליונות הקדמיות קרוב מדי לאזור השיניים, הוא עלול ליצור רווח, אותו ניתן לתקן באמצעות הלייזר בהליך מהיר וללא תפירה.

ניתוחי חניכיים בלייזר – לטיפול בנסיגת חניכיים חמורה או בדלקת קשה.

בכל בעיה רפואית המחייבת טיפולי חניכיים, מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה.